- Trastorns de l’estat d’ànim: Depressió, dol i separacions
- Ansietat: Generalitzada, estrès, insomni, pors i fòbies, obsessions i compulsions
- Trastorns de la personalitat
- Trastorns d’atenció-TDA, amb o sense hiperactivitat
- Dificultats de l’aprenentatge: Dislèxia i discalcúlia
- Trastorns de l’espectre autista-TEA
- Discapacitat intel·lectual
- Entrenament en habilitats socials
- Tractament de les addiccions
- Psicoteràpia individual
- Teràpia familiar
- Teràpia de parella
- Orientació acadèmica i/o professional
El desenvolupament infantil no és un procés homogeni ni regular, hi ha nens que presenten dificultats que es manifesten de diverses maneres.
La detecció i la intervenció en la infància és fonamental per ajudar a que els nens creixin feliços.
L’adolescència és una etapa de la vida de transició, de desenvolupament i decreixeme nt físic i emocional, que pot presentar-se com a convulsa pels nombrosos canvis que es produeixen.
És una edat delicada i molt importat ja que es consolida la personalitat.
La psicologia per a adolescents avalua i tracta els trastorns específics que és donen en aquesta etapa: trastorns afectius, relacionals i d’aprenentatge
La psicologia per adults té com a principal objectiu, tractar els diferents trastorns emocionals i conductuals que poden estar inferint en el benestar, l’equilibri i la qualitat de vida de la persona en l’edat adulta.
El nostre treball va dirigit a millorar la salut i fomentar l’estat emocional i general de la persona per mitjà de la psicoteràpia, entesa com un procés de reflexió, comunicació i consciència, que generarà noves estratègies per arribar als objectius desitjats.
Els grups d’habilitats socials tenen l’objectiu de treballar i millorar les habilitats emocionals bàsiques necessàries, per tal de millorar la interacció social dels nens i nenes.
Es formen grups d’aproximadament 4 nens/es, tenint en compte l’edat, les característiques i necessitats de cadascun. Tenen una durada de ¾ d’hora.
Es treballen aspectes tals com:
– Millorar la identificació i expressió de sentiments propis i comprensió
dels altres. Saber-se posar al lloc de l’altra.
– La comunicació verbal i la no verbal (els gestos, la mirada, la postura…)
– Poder iniciar, mantenir i finalitzar una conversa.
– Saber-se defensar (saber dir no, expressar queixes de manera
adequada…)
– Aprendre a respectar el torn de paraula, escoltar als altres.
– Millorar la tolerància a la frustració
Un mètode desenvolupat per especialistes amb el qual entrenem, de manera sistemàtica i lúdica, les habilitats lectores dels nens i nenes amb dificultats de lectura.